Medya ve İletişim

Medya ve İletişim Programı, ön lisans düzeyinde örgün öğretim veren bir programdır. Medya ve İletişim, kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarının iletişim sektöründe hizmet ürettiği bir alandır. Bu alanda geleneksel medya, prodüksiyon şirketleri, reklam ajansları, haber ajansları ve dijital medya vb. bulunmaktadır. Görsel ve işitsel iletişim araçlarının hayatımıza girmesi ve her geçen gün teknolojik olarak ilerlemesi ile birlikte sektörde eğitim almış nitelikli insan gücüne olan ihtiyaç artırmıştır.

İstanbul Gedik Üniversitesi Medya ve İletişim Programı sektörün her geçen gün artan yetişmiş personel ihtiyacına cevap verecek nitelikte, geleneksel medya ve dijital medyanın ön planda tutulduğu güncel eğitim müfredatı ve 3+1 eğitim modeli ile sektörde uygulama fırsatı sağlayan staj imkanları, güçlü akademik kadrosu, teorik ve uygulamalı eğitime imkan veren fiziksel donanımı ile öğrencilerimizi iş hayatına hazırlayacak her türlü yeterliliğe sahiptir.

Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz radyo, televizyon, gazete, medya, prodüksiyon merkezlerinde ve kurum ve kuruluşların ilgili birimlerinde istihdam edilmektedir. Gazete, Televizyon, Radyoda habercilik ve programcılık alanlarında, dijital yayıncılıkta, reklam sektöründe, kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler birimlerinde ve sosyal medya tasarımı alanlarındaki iş kollarında çalışabilecek donanıma kavuşmaktadırlar.

Vizyon

Medya ve İletişim Programı; Radyo, televizyon, sinema, gazetecilik, reklam ajansları, haber ajansları, sosyal medya, dijital içerik yönetimi ve internet yayıncılığı gibi medya mecralarına, kamu ve özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim departmanlarına, iletişim profesyonelleri yetiştirmeyi ve vermiş olduğu eğitim kalitesiyle diğer medya ve iletişim ön lisans programları içerisinde en çok talep edilen program olmayı hedeflemektedir.

Misyon

Medya ve İletişim Programı; Vermiş olduğu gelişen yeni iletişim ve enformasyon teknolojilerine hakim, teorik, uygulamalı, profesyonel ve akademik eğitimlerle, hem geleneksel hem de dijitalleşen medya sektörünün ihtiyaç duyduğu, yenilikçi, dinamik, donanımlı, mesleki ve evrensel etik kodlarına sahip, yaşam boyu öğrenmeye açık, toplumsal değerlere saygılı, iletişim süreçlerini uygulayan, yürüten, geliştiren ve değerlendiren, iletişim liderleri, profesyonelleri ve uzmanları yetiştirmektedir.

Amaç

Medya ve İletişim Programı’nın amacı, medya ve iletişim sektörünün ve işletmelerin ihtiyaç duyduğu uygulama becerisi yüksek olan, alanında gerekli teorik ve pratik bilgi ve becerileri edinmiş, akademik ve sektörel bilgiye sahip, bilgi teknolojilerini kullanabilen, donanımlı, takım çalışmasına yatkın, sorumluluk alabilen ve meslek ahlakına uyan nitelikli işgücünün yetiştirilmesidir.

Hedef

İletişim bilimlerine ilişkin kuramsal bilgi ve terminolojiye hakim, sosyal ve devlet protokol bilgilerine hakim, medya araç ve ortamlarının kullanım alanlarının ayırdına varabilen, yeni medya kuramları ve uygulamaları hakkında bilgi ve yetkinlik kazanmış, bilişim destekli bilgi belge yönetiminde etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurallarına ve etkin iletişim becerilerine sahip, kurumsal iletişim konusunda etkin ve bilgili, medya ve iletişim ile ilgili uygulamalar için gerekli teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen, uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma guruplarında sorumluluk alabilen veya bireysel çalışabilme becerisine sahip ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip elemanlar yetiştirmek. Bunun yanı sıra; Sürekli İyileştirme, Toplam Kalite felsefesi ve Sosyal Sorumluluk anlayışını benimsemiş, sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliğine açık, entelektüel ve yaratıcı bakış açısına sahip, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı, kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeye açık, mesleki ve evrensel etik kodları içselleştirmiş sektör çalışanları yetiştirmektir. Ayrıca; tarihi ve toplumsal değerlere saygılı, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini sürekli yenileyen, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip bireyler yetiştirmektir.

Programın amacı

İçinde yaşadığımız çağ, “Enformasyon Çağı” olarak adlandırılmaktadır. Küreselleşmeyle birlikte yeni iletişim teknolojileri dünya üzerinde yaygınlaşmış; enformasyon akışı hızlanmış; mekan ve zaman sınırları aşılmıştır. 21. yüzyılda medya ve iletişim alanı küreselleşmenin yükselen sektörleri arasında yerini almıştır. Gün geçtikçe uzmanlaşan medya ve iletişim alanında dünyada ve ülkemizde nitelikli işgücü ihtiyacı doğmuştur. Özel sektörden devlet kurumlarına, eğitim sektöründen sivil toplum kuruluşlarına uzanan pek çok alanda iletişim süreçlerini uygulayan, yöneten ve değerlendiren medya liderlerine – yetkin iletişim uzmanlarına duyulan gereksinim giderek artmaktadır. Özellikle dijital medyanın hem ekonomide hem de toplumsal ilişkilerde ağırlık kazanmasına bağlı olarak bu alanda uzman kimselerin yetiştirilmesi gerekmektedir.

İletişim teknolojilerinde yaşanan bu gelişme değişimlerle birlikte her geçen gün kurum ve kuruluşların bu anlamda yetişmiş elemanlara ihtiyacı artmaktadır. Özellikle son yıllarda yaşanan internetin hayatımıza girmesi büyük kurum, kuruluşların yanı sıra küçük işletmeler için de vaz geçilmez bir iletişim aracına dönüşmesine neden olmuştur.

Gedik Meslek Yüksek Okulu Medya ve İletişim Programı, uyguladığı eğitim programıyla öğrencilerine, iletişim süreçlerine hakim, medya araç ve ortamlarını tanıyarak içerikleri anlama, yorumlama,  ve örgütsel iletişimin gerçekleştirilmesine yardımcı olan bir perspektif sunmaktadır. Bu programın temel amacı; medya ve iletişim sektörünün ve işletmelerin ihtiyaç duyduğu; örgüt içi ve örgüt dışı iletişimi yönetebilecek nitelikli ve donanımlı insan kaynağı yetiştirmektir.

Kimler Bu Programa Başvurabilir?

Medya ve İletişim programını tercih edecek adayların, medya araç ve ortamlarına ilgi duyan ve bu alanda başarılı, girişken, insanlarla etkileşimde bulunmaktan hoşlanan, çevredeki kaynakları seferber edebilen, yaratıcı, aktif, iletişime açık ve dinamik nitelikte olması gerekmektedir.

Mezuniyet Sonrası

Bu programdan mezun olan öğrenciler, medya sektörünün gazetecilik, fotoğrafçılık, video tasarımı, radyo, televizyon, sinema gibi alanlarında, prodüksiyon şirketlerinde, reklam ajanslarında, sosyal medya ajanslarında çalışabilmektedirler. Mezunlara istihdam sağlayan bir diğer alan işletmelerin pazarlama, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim birimleridir. Ülkemizde faaliyette bulunan hizmet ve sanayi işletmeleri, oteller, uluslararası ticaret yapan işletmeler ve ulusal ve küresel alanda faaliyette bulunan işletmelerin pazarlama, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim birimlerinde ara eleman ve uzman olarak çalışmak üzere istihdam sağlanmaktadır. Ayrıca mezunlar kamu kuruluşlarında ilgili alanlarda çalışma imkanı bulabilmektedir.

Dikey Geçiş Yapılabilecek Bölümler

Basın ve Yayın, Film Tasarım, Fotoğraf ve Video, Gazetecilik, Görsel İletişim, Görsel İletişim Tasarımı, Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı, İletişim, İletişim Bilimleri, İletişim Sanatları, İletişim ve Tasarım, Medya ve İletişim, Medya ve İletişim Sistemleri, Radyo ve Televizyon, Radyo-Televizyon ve Sinema, Sinema ve Televizyon, Televizyon Haberciliği ve Programcılığı, Yeni Medya